Nieuwjaarsreceptie met Axel Ronse

Op 22 januari 2017
Axel Ronse op onze nieuwjaarsreceptie 2017

N-VA Bredene nodigde op zondag 22 januari 2017 leden en sympathisanten uit in zaal Mistral van MEC Staf Versluys.
Gastspreker was Axel Ronse, Vlaams Parlementslid en voorzitter van de afdeling Kortrijk.

Voor een enthousiast publiek werd Axel Ronse aangekondigd door voorzitter Sofie Ramboer. Hij kreeg een pakketje Blonde Betsy mee als bedanking.

Axel had het onder meer over de veranderingen in ons land, sinds N-VA 2,5 jaar geleden de verantwoordelijkheid tot besturen opnam.

We noteren het hoogste aantal vacatures ooit, maar liefst 226.000. Er kwamen maar liefst 48.000 starters bij en vorige week werd een akkoord bereikt omtrent de wet op de loonmatiging. We voerden de grootste pensioenhervorming uit sinds de Tweede Wereldoorlog, zorgden ervoor dat mensen netto gemiddeld 1.700 euro per jaar extra overhouden, krikten de laagste uitkeringen op en zijn op Europees vlak voortrekker van een duurzaam asiel - en migratiebeleid, gastvrij voor wie het echt nodig heeft, kordaat voor wie niet in aanmerking komt.

Maar hij benadrukte ook de grote bezorgdheid over hoe andere partijen hedendaagse problemen zouden oplossen.  Als voorbeelden noemde hij de robottaks waarmee de digitalisering op de arbeidsmarkt zou moeten aangepakt worden, het oplossen van de werkloosheid door alleen nog zelfgemaakte verkeersborden toe te staan en het invoeren van een 4- dagen werkweek. Om nog niet te spreken over bij de praktijken waarin men zich ongegeneerd verrijkt met duurbetaalde nepmandaten in Publifin.

Het bestuur sloot de nieuwjaardrink af met een gezellig etentje in Restaurant Moeder Lambik.

>> Bekijk de foto's op onze Facebookpagina

Hoe waardevol vond je dit artikel?